Service &  contact

Vragen over uw contract, facturen of technische vragen over uw installatie thuis? Onze FAQ geeft antwoord op de meest gestelde vragen. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen. We helpen u graag.

Stel uw vraag

Een vraag over uw energierekening of energiecontract? Vul het contactformulier in of bel ons.

Meld een storing

Ervaart u een storing? Op onze  projectenpagina vind je het juiste telefoonnummer voor jouw locatie.

Four Energy is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie.

FAQ

In onze FAQ geven we antwoord op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Hoe werkt een warmtenet?

Op een warmtenet zijn meerdere woningen of bedrijven aangesloten die gebruik maken van een lokale warmtebron. Via ondergrondse leidingen wordt deze warmte naar de aangesloten woningen of bedrijven gestuurd en het afgekoelde water wordt terug gevoerd naar de warmtebron. Je hebt dus geen aardgasaansluiting meer voor de verwarming en het warme tap water. Warmtenetten dragen bij aan minder gasverbruik en zijn duurzaam.

Hoe werkt blokverwarming?
Bij een blokverwarming is er een installatie die meerdere appartementen verwarmt. De warmtebron van de blokverwarming kan bijvoorbeeld restwarmte zijn uit industriële processen, maar ook door de verbranding van aardgas. Er zijn dus verschillende warmtebronnen mogelijk.
Welke warmtebronnen zijn er?

Er zijn veel verschillende warmtebronnen. Denk aan aardwarmte, maar ook restwarmte van bijvoorbeeld industriële processen. Bij Four Energy weet je precies waar de warmte vandaan komt dankzij de warmte-etiketten die wij publiceren op de website. Bekijk het op deze pagina.

Wat is een warmte-etiket?

Elke leverancier van warmte is verplicht om transparant te communiceren over waar de warmte vandaan komt. Dat gebeurt met zogenoemde warmte-etiketten waarop precies staat waar de warmte vandaan komt, maar ook hoeveel CO2 er is vrijgekomen bij de productie van die warmte. Four Energy publiceert jaarlijks de warmte-etiketten op deze pagina per project.

Kan ik overstappen op een andere leverancier?

Met een aansluiting op het warmtenet kun je niet zomaar overstappen op een andere warmteleverancier. Wil je toch geen warmte meer ontvangen van ons? Dan moet er toestemming zijn de betreffende pandeigenaar. De kosten voor afsluiting komen ten laste van de woningeigenaar.

Waar kan ik een storing melden?

Four Energy heeft een netwerk van vaste en gespecialiseerde partners die het onderhoud en beheer doen van de installatie bij u thuis. Op onze contactpagina kunt u een storing doorgeven met het contactformulier of direct bellen.

Moet ik een meterstand doorgeven?

Bij overgrote deel van onze systemen zit In de afleverset een warmtemeter. Hierop kun je de meterstanden aflezen als je dit graag wilt weten (voor eigen gebruik). Elke meter stuurt automatisch de meterstanden naar ons door, hier hoef je zelf niets voor te doen. Mochten we een foutmelding krijgen (of geen meterstand) nemen we contact op voor het vervangen van de meter.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn energiecontract of afrekening?

Al uw vragen over het energiecontract of de afrekening kunt u stellen door ons contactformulier te gebruiken of u kunt direct bellen. Hier vindt u het contactformulier en telefoonnummer.

Wat is het effect van het energie prijsplafond op de warmtetarieven?

Ook huishoudens die zijn aangesloten op een warmtenet gaan profiteren van het prijsplafond. Het tarief wordt gekoppeld aan het prijsplafond voor gas en wordt € 47,39 per gigajoule warmte. Er is echter nog onduidelijkheid tot welk verbruik dit geldt en hoe er wordt omgegaan met blokverwarming.

Waar kan ik het warmtetarief vinden van Four Energy?

De tarieven voor warmte zijn voor een groot deel afhankelijk van de warmtebron die wordt gebruikt en de kosten die zijn gemaakt voor het warmtenet. Per warmtenet hanteert Four Energy dan ook een apart tarief dat hier rekening mee houdt. U kunt de tarieven vinden op de projectpagina. Wilt u meer weten over hoe de warmtetarieven worden vastgesteld? In dit artikel leggen we het uit.

Waar vind ik meer informatie over de aansluit- en leveringsvoorwaarden?

Four Energy heeft de aansluit- en leveringsvoorwaarden overzichtelijk op een rij gezet voor zowel kleinverbruikers als grootverbruikers. De voorwaarden, voorschriften en regelingen zijn gewijzigd op 15 november 2022 en kunt u hier vinden.

Op weg naar

aardgasvrij

wonen

 

Four Energy levert duurzame energie aan consumenten en bedrijven in heel Nederland. De energieleverancier is opgericht met als doel wijken, woningen en bedrijventerreinen aardgasvrij te maken.